Snapchat jest kolejną aplikacją, która wirusowo opanowuje smartfony młodzieży. Skąd ta popularność tej aplikacji wśród 30 milionów użytkowników?
Prostota użytkowania i ograniczona ilość przekazywanych informacji (zdjęcie, filmik, tekst - do ok. 2 zdań) są z pewnością kluczem do popularności Snapchata. Także funkcja automatycznego kasowania przesłanych wiadomości (po maks. 10 sekundach) może wpływać na dużą chęć korzystania z tej aplikacji. Last but not least Snapchat jest... darmowy :)
Te wszystkie cechy powodują, że snapy, czyli wiadomości wysyłane poprzez Snapchat, są popularne, osnuwa je nimb tajemnicy, enigmatyczności, ale też potrzebny jest pewien refleks, aby odczytać i ew. odszyfrować informację, którą przesyła nam nadawca, bo ona zniknie za kilka sekund.
Czy ta aplikacja nadaje się do użytku w edukacji? Myślę, że tak, tylko potrzebujemy jasno określonego celu działania. Należy także pamiętać, iż do używania Snapchata dla dzieci poniżej 17 roku życia potrzebna jest zgoda rodziców, gdyż Snapchat może być niestety wykorzystany do tzw. sextingu. Z tyłu głowy też trzeba mieć zatem wszystkie za i przeciw, aby rozważyć wprowadzenia tego narzędzia jako kolejnego sposób kontaktowania się ze swoimi uczniami.
Oto krótka lista pomysłów na używanie Snapchata w edukacji:
1) wysyłanie przykładowych pytań do testów bez rozwiązań (np. 2 pytania z 12)
2) zdjęcia - zagadki, naprowadzanie na temat np. rozprawki na kolejnym sprawdzianie
3) gry miejskie -> przesyłanie kolejnych zadań dla grup
4) konkursy językowe, typu: 10 pierwszych osób. którzy prześlą snapchata przedstawiającego wyrażenie idomatyczne "kalte Füße bekommen" (pol. mieć / dostać pietra) otrzymuje + 10% przy okazji następnej kartkówki.
5) opowieści zza kulis -> tworzenie snapów jako relacji reporterski z trudno dostępnych / nie dla każdego dostępnych miejsc, np. dzień pracy dyrektora szkoły.
6)... i lista otwarta :)
Bibliografia:
1) Na dobry początek o Snapchat
2) Jak korzystać z Snapchat i czy snapy ulegają autodestrukcji?
3) Wyjrzyjmy za poletko edukacyjne, czyli Snapchat jako narzędzie marketingu

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz